Po skončení druhé světové války se svět začal zotavovat a s ním i závod Le Mans. V roce 1949 se závod vrátil na scénu a okamžitě získal znovu svou prestiž.
Ferrari, tehdy ještě mladá značka, zaznamenala svůj první triumf a začala psát svou legendární historii spojenou s Le Mans.
Závodní technika se mezitím výrazně vyvinula, a to díky inovacím, které přišly během války. Aerodynamika, lehké materiály a lepší motory začaly hrát stále větší roli.
50.léta byla zlatou érou závodů sportovních vozů, kdy se na startovním poli objevovaly vozy ikonických značek jako Jaguar, Mercedes-Benz a Aston Martin.
Jaguar se stal dominantní silou, zejména díky modelu C-Type a později D-Type, který v roce 1955 stanovil nový standard výkonu a aerodynamiky.
Mercedes-Benz se také pokusil prosadit, ale po tragické nehodě v roce 1955, která si vyžádala životy více než 80 diváků, se značka na několik let stáhla ze závodění.
Tato éra přinesla nejen technické inovace, ale také zvýšenou bezpečnost na závodní trati. Trať v Le Mans byla po nehodě v roce 1955 přestavěna a přidány byly nové bezpečnostní prvky, jako jsou bariéry a únikové zóny.
Nicméně i přes tato opatření zůstal závod jedním z nejnáročnějších a nejnebezpečnějších na světě.
V těchto letech také začaly vznikat tradice, které závod dodnes charakterizují, například noční jízda za svitu reflektorů a dlouhé zastávky v boxech pro výměnu jezdců a údržbu vozů.